Reviews 

Leerkracht D. over een van haar leerlingen (7) met faalangst en teruggetrokken gedrag:

"Hij is van een stil, wat apathisch jongetje dat zichzelf bijna niet liet zien en horen, veranderd in een jongetje dat ruimte durft in te nemen. Hij durft nu bijvoorbeeld deel te nemen aan de kringgesprekken in de klas terwijl hij voorheen niet eens in de kring wilde zitten. Nu vraagt hij mij zelfs wanneer het eindelijk zijn beurt is om te vertellen wat hij in het weekend heeft gedaan! Ik zie nu veel meer enthousiasme en motivatie bij hem ontstaan, hij lacht ook vaker en neemt meer initiatieven". 

Fay (22), had last van haar perfectionisme en een neiging tot piekeren:

"Ik heb tijdens de therapie veel gelachen, maar soms gingen we ook de diepte in. Ik voelde me gehoord en gezien en durfde steeds meer los te laten waardoor ik kon ontspannen in plaats van mezelf of mijn werk te bekritiseren. De drang om dingen altijd perfect te willen doen verdween langzaam naar de achtergrond, ik werd wat liever voor mezelf. De oefeningen die ik kreeg vond ik heel inspirerend en inzichtgevend, ze pasten goed bij mij! Ik durf nu vaker beslissingen vanuit mijn gevoel te maken zonder deze continu te blijven afwegen vanuit mijn gedachten, dat is heel fijn! Ik kijk nog vaak naar een van de schilderingen die ik tijdens de therapie heb gemaakt. Hij hangt in mijn slaapkamer en werkt als herinnering om te durven vertrouwen op mijn gevoel". 

Marc over zijn zoon (9) met hechtingsproblematiek & ADHD:

"Ik heb het idee dat hij zich sneller op zijn gemak voelt bij onbekenden, zich makkelijker opent tegenover anderen. In de klas is hij veel rustiger geworden, hij zoekt minder vaak de grens op bij zijn klasgenootjes en kan zich langer concentreren op een taak."




Leerkracht C. over een van haar leerlingen (13) met autisme:

"Hij heeft tijdens de therapie geleerd om te ontspannen en te durven loslaten. Hij is een stuk flexibeler geworden terwijl hij vroeger beslist moest vasthouden aan zijn vaste structuren, rituelen en dwangmatigheden. Ik zie dat hij meer rust heeft en vertrouwen in zijn eigen kunnen. Hij keek elke week erg uit naar zijn uur therapie, dat was echt een momentje om tot rust te komen voor hem."

Leerkracht D. over een van haar leerlingen (13) met een weinig zelfvertrouwen en een laag zelfbeeld:

"Ik maakte me zorgen om haar overgang naar het middelbaar onderwijs, ze zat niet goed in haar vel, had weinig zelfvertrouwen en een laag zelfbeeld. Door beeldende therapie heeft ze nu meer zicht op haar kwaliteiten en talenten, je merkt dat ze hierdoor meer zelfvertrouwen heeft gekregen. Ze heeft nu veel zin om na de vakantie op de nieuwe school te beginnen". 

Sonja over haar dochter (6) met angst & trauma gerelateerde klachten:

"Je hebt onze dochter heel erg geholpen. Waar ze voorheen altijd alles samen wilde doen, doet ze nu veel meer dingen zelfstandig, dat is echt heel bijzonder! Ze kan nu echt kind zijn en heeft dankzij jou weer ‘leren spelen’. Ontzettend bedankt voor alle verwerking die je op gang hebt gebracht en het op de plek laten vallen van puzzelstukjes!".

Kirstin over haar dochter (13) met angst & paniek klachten

"Onze dochter had na de overstap naar de middelbare school ineens last van paniekaanvallen, wat haar enorm angstig en onzeker maakte. Ze heeft nu haar paniek onder controle en weet wat ze dan moet doen. Vooral het heft in eigen handen nemen en begrip krijgen over wat er nu precies gebeurt bij zo'n paniekaanval heeft enorm bijgedragen aan het herstel van onze dochter. Ook hebben wij als ouders handvatten gekregen om haar te ondersteunen. We zijn heel blij met de zorg die Laura ons heeft geboden".

vrij & zinnig beeldende therapie voor kinderen en jongeren in Leiden